עימותים עם המתפללים: המשטרה הרסה בית כנסת בחריש

נתי קאליש 2 Comment on עימותים עם המתפללים: המשטרה הרסה בית כנסת בחריש

תיעוד עצוב מחריש: משטרת ישראל סייעה הבוקר למימוש צו הריסה של מבנה לא חוקי בחריש המשמש כבית כנסת ארעי. ספרי התורה הוצאו מהמקום ולאחר מכן טרקטור החריב את המבנה. המתפללים התעמתו עם המשטרה, אחד מהם נעצר

צילום: דוברות המשטרה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בית כנסת שהוקם ללא אישורים באזור שהעירייה הקצתה לבתי כנסת בעיר חריש, נהרס הבוקר על ידי המשטרה. במשטרה אומרים כי הדבר בוצע "במסגרת אכיפה ממוקדת שתכליתה שמירה על בטחון הציבור והגברת נורמות הציות לחוק".

הבוקר הגיעו כוחות משטרה יחד עם היחידה לאכיפת דיני התכנון ובנייה לחריש לצורך מימוש צו הריסה שהוצא ע"י הועדה המקומית לתכנון ובניה למבנה יביל ארעי שנבנה במקום מלוחות פח באופן לא חוקי על קרקע ציבורית.

תיעוד ההריסה:

video
play-sharp-fill

במשטרה טוענים כי "לפעילות קדמו ניסיונות רבים להדברות מול מחזיקי המקום במטרה להגיע לפשרה ולמצוא חלופות מתאימות אך כולם נדחו ע"י מחזיקי המקום. עם הגעת הכוחות למקום בוצע פינוי של תכולת המקום הכוללת ספרי התורה ותשמישי הקדושה בטרם בוצעה ההריסה והועברו בצורה מכובדת לגורמי העירייה".

במשטרה מוסיפים כי "בפעילות השתתפו שוטרי תחנת עירון ומרחב מנשה, בשת"פ לוחמי מג"ב, יחד עם נציגי היחידה לאכיפת דיני תכנון ובניה למימוש צו ההריסה, כאשר מדובר עפ"י החשד בהקמת מבנה על קרקע ציבורית תוך הפרה חמורה של החוק וזלזול בוטה בצרכי הציבור במקום. במהלך הפעילות הגיעו למקום עשרות בני ישיבה שניסו למנוע את ההריסה, עד כה נעצר חשוד בגין הפרעה לשוטר במילוי תפקידו".

אחד מתושבי בעיר שהתפלל בבית הכנסת שנהרס אומר ל"קול חי" כי "מדובר באזור שהעירייה נתנה לבנות בו בתי כנסת, הציבור גדל, וזה לא הספיק. ציבור המתפללים ביקש במשך זמן רב מהעירייה מקום, והיא גוררת רגליים, אז הקמנו מבנה קל, כדי שיהיה לציבור שלנו איפה היכן להתפלל".

"השקענו הרבה כסף בבניית בית הכנסת, ועכשיו הכל יורד לטימיון. אלו מחזות עצובים שלא היינו צריכים לראות" הוא מוסיף בעצב.



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    איכס מדינה של רשעים להחריב בית כנסת אפשר אהל לפרק שמלאנים מסריחים אי אפשר

  2. 1

    שמתם לב שהשוטר שנוהג הוא עם טלפון נייד ביד…